Monday 25 March 2013

Obituary: Haji Ramli Sha'ari

Badariah Baba Ahmad has informed me in Facebook that Cikgu Haji Ramli Sha'ari has passed away.

Cikgu Tuan Haji Ramli bin Sha'ari (1931-2012)

From my previous conversation with Cikgu Haji Ramli Sha'ari, he said his wife had passed away long ago and was buried on the mainland. Cikgu Haji Ramli Sha'ari suffered from diabetic complications and had to go for dialysis.

Cikgu Haji Ramli Sha'ari was my mother's classmate and in the same option (Geography) at Kirkby College in 1952-53. Cikgu Haji Ramli Sha'ari had married Zainab bt Hamid Don. Both have passed away. They leave behind a son Razif Ramli who is with SKMM.

Razif Ramli is the cousin of Badariah Baba Ahmad as Zainab was the elder sister of Baba Ahmad. This announcement is from Razif Ramli:
7 August 2012 via Mobile
Assalamualaikum, saya Razif Ramli anak Tn Hj Ramli Sha'ari ingin memaklumkan Ayahanda saya baru meninggal dunia pagi tadi di Hospital Serdang. Jenazah akan dibawa terus ke kampong halaman di Pdg Asam Pdg Rengas untuk dimandikan dan dikebumi disebelah kubur arwah Bonda Hjh Zainab HamidDon pada selepas solat Asar hari ini 7Aug 2012 insyaAllah.
Saya bagi pihak Arwah ingin memaklumkan sekiranya Arwah Bapak saya ada berhutang atau apa apa yg belum dijelaskan harap berhubung terus dengan saya melalui laman Facebook Razif Ramli atau menelepon saya terus dgn PM kepada saya untuk mendapatkan kontek henfon saya.
Saya mengambil kesempatan ini memohon maaf bagi pihak Arwah dan minta dihalalkan segala makan minumnya dan pada semua yang telah mengenali Bapak saya memohon doa dari kalian untuk arwah semoga dia dicurahkan rahmat dari Allah serta ditempatkan dikalangan para solihin dan para ambiya' insyaAllah...Aameen
Sekian, wassalam.

0 comments: